Așa ceva nu s-a mai pomenit în Big Tech: despăgubiri de la Google. Zeci de miliarde de euro sunt în joc, pentru ce se dau banii
Gigantul tech Google va avea o toamnă cât se poate de dificilă, urmând să fie târât prin instanțele de judecată europene de o firmă de avocatură care apără mai mulți publisheri.
Se pare că marea companie tech americană riscă să se confrunte săptămâna viitoare cu cereri de despăgubiri de zeci de miliarde de euro. De vină ar fi practicile sale în domeniul publicității digitale. În acest sens, o firmă de avocatură ce reprezintă publisherii va intenta două procese în Europa, la tribunale britanice și olandeze.
Google va rămâne fără bani?
Conform celor mai recente informații dezvăluite de jurnaliștii Reuters, Google ar putea fi sărăcit de banii pe care ar urma să-i ofere publisherilor drept despăgubiri. E vorba despre o sumă colosală, despre care se vehiculează că ar ajunge la nu mai puțin de 25 de miliarde de euro.
Cei ce vor ataca Google în instanțele de judecată spun că această mare companie a adus daune industriei publicitare, una deosebit de importantă pe piața autohtonă a comerțului.
”Este timpul ca Google să-și asume responsabilitățile și să plătească daunele pe care le-a cauzat acestei industrii importante. De aceea astăzi anunțăm aceste acțiuni în două jurisdicții, pentru a obține despăgubiri pentru publisherii din UE și Marea Britanie”, a declarat Damien Geradin, de la firma de avocatură Geradin Partners, într-un comunicat de presă.
Pe de altă parte, reprezentanții Google nu consideră că merită să fie târâți prin tribunale și nu văd sensul acestor reclamații.
„Acest proces este speculativ și oportunist. Când primim plângerea, o vom combate cu putere”, a spus un purtător de cuvânt.
În ultima perioada, gigantul tech are tot mai multe probleme legate de noile sale politici privind publicitatea pe platformele sale.
Amintim că, de curând, Grupul NOYB, care militează pentru drepturile digitale ale utilizatorilor de internet a spus că gigantul tech încalcă Directiva ePrivacy privind marketingul direct. Concret, Google își folosește platforma de e-mail pentru a trimite e-mailuri publicitare nesolicitate utilizatorilor fără consimțământ valid din partea destinatarilor. Grupul, care este înființat de avocatul pentru confidențialitate Max Schrems, a depus deja o plângere la Autoritatea franceză pentru protecția datelor, CNIL.
De altfel, în 2021, Autoritatea franceză de supraveghere a concurenței a mai dat celor de la Google o amendă usturătoare, de 220 de milioane de euro.
Revenind la cele reclamate de NOYB, acesta susține că Google trimite utilizatorilor Gmail mesaje care arată ca e-mailuri normale, dar sunt reclame pe care utilizatorii nu au consimțit niciodată să le primească, așa cum ar fi normal și așa cum ar prevede, de fapt, legislația europeană.
„Reclamanților nu li s-a cerut acordul ca aceste e-mailuri publicitare să le fie trimise atunci când s-au înscris la Gmail sau chiar după aceea”, a precizat Grupul NOYB în plângerea depusă.